Activity

  • Nicholson Parsons posted an update 6 years, 7 months ago

    نظارت فضاهای آموزشی

    در ایالات متحده، استرالیا، نیوزلند و … از دوربین مداربسته به منظور نظارت فعالیت های دانش آموزان استفاده می شود. نصب این دوربین ها در مکان هایی مثل سرویس بهداشتی و … برای رعایت حریم شخصی افراد ممنوع است. اکثر دوربین های مدار بسته در راهروها، سالن ها، پارکینگ و کلاس درس نصب می شوند. نصب دوربین مداربسته در کلاس ها باید با رضایت معلمان انجام گیرد.

    فرایندهای صنعتی

    قسمتی از فرایندهای صنعتی که خطرناک هستند و امکان حضور افراد در آنجا ممکن نیست، با دوربین مداربسته کنترل می شوند. صنایع شیمیایی، داخل راکتورها و تجهیزات مثال هایی هستند که با استفاده از دوربین مداربسته کنترل می شوند. دوربین های ترموگرافیک امکان تعیین درجه حرارت فرایند را دارند. نصب این دوربین ها نیاز به اجازه قانونی دارد.

    حمل و نقل و ترافیک

    بسیاری از شهرها و بزرگراه‌ها به صورت گسترده ای از دوربین مداربسته برای کنترل ترافیک و تصادفات جاده‌ای استفاده می‌کنند. این دوربین‌ها به مدیریت ترافیک و کاهش آن کمک می‌کنند. خودروهای عبوری از جاده‌ها با دوربین، کنترل سرعت می‌شوند.

    هزینه نصب دوربین مدار بسته سرعت خودرویی بیشتر از مقدار مجاز باشد، عکس پلاک آن توسط دوربین گرفته شده و جریمه اعمال می‌شود. این سیستم برای یافتن خودروهای سرقت شده نیز کاربرد دارد.